Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Selasa, 28 Oktober 2008

Yuran Taska Naik Ke?

Ini adalah persoalan yang sering bermain di fikiran ibu bapa. Ramai parents Taska Al Humairaa menalifon Mak Nah bertanyakan soalan yang sama... naik ke?

Pihak kami sendiri membuat survey kepada taska dan tadika sekitar bangi, rata-rata bercakap tentang kenaikan yuran bulanan dan tahunan malah ada yang telah memaklumkan kenaikan tersebut seperti Little Caliph dengan kenaikan yang "boleh tahan jugak"

Ada taska yang tidak naikkan yuran tetapi memaklumkan kepada ibubapa mereka yang SARAPAN PAGI tidak disediakan. WoW! terkejut jugak kami kerana sarapan pagi adalah satu sistem makan yang perlu dikekalkan kerana tanpa sarapan, kanak-kanak akan lapar dan boleh mengundang pelbagai penyakit yangberkaitan dgn perut.

Malah Sarapan pagi begitu perlu bukan untuk kanak-kanak bahkan kita yang dah dewasa ini. Tanpa sarapan pagi otak kita menjadi lesu, lemah, lembab dan boleh merosakkan sel-sel yang memerlukan tenaga dan oksigen.

Pihak kami bercadang pada tahun hadapan untuk meletakkan satu tangga gaji untuk Kakak Pengasuh lebih tinggi daripada tahun ini. Mudah-mudahan dengan tangga gaji baru, akan mengurangkan proses "in dan out" kakak-kakak pengasuh kerana tahun 2008 dan tahun sebelumnya "turn - over" kakak-kakak kerap kali berlaku.

Harga minyak juga tidak stable.... harga makanan juga melonjak-lonjak... buat ketika ini 28/10/2008... harga minyak turun banyak tetapi harga makanan semakin naik.... so kenaikan harga makanan mengganggu aliran tunai taska. Kos perbelanjaan semakin naik walaupun pihak kami cuba sedaya-upaya bertahan dgn pendapatan yang ada.

Tahun depan, pihak taska alHumairaa akan memulakan program bacaan baru yang telah dipelajari oleh Mak Nah ketika mengikuti pengajian beliau dalam Diploma Pendidikan Awal kanak-Kanak malah beliau masih meneruskan pengajian tersebut sehingga tahun 2009.
MAlah pihak kami akan meneruskan program Qiraati dan program-program Dr Glenn Doman yang banyak memberikan manfaat kepada anak-anak.

Setakat penulisan ini pihak pengurusan Al Humairaa bersetuju meletakkan yuran seperti berikut:-

Yuran Bulanan 2009 sebanyak RM 310 sebulan

Yuran Infaq (tahunan) 2009 sebanyak 250.00 setahun

Diharapkan ianya tidak membebankan para ibu bapa alHumairaa

Selamat Bekerja dan selamat Hari Raya

Wassalam