Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Ahad, 21 Mac 2010

BENGKEL LATIHAN PENGASUH TAB BULAN MAC 2010

Semalam 20 Mac 2010, Pihak pengurusan taska alHumairaa mengadakan Bengkel Latihan pengasuh-Pengasuh Taska (TAB) untuk bulan Mac.

Antara isu yang diperkatakan atau dibincang ialah

1. Isu Perkembangan anak-anak di taska di bawah kawalan TAB yang telah ditetapkan. Setiap TAB memberikan pandangan dan pemerhatian mereka terhadap setiap anak yang berada di bawah mereka dan bagaimana lagi hendak memperkasakan keperibadian anak-anak genius ini.


2. Isu yang berbangkit seperti kejadian-kejadian yang tak diingini yang mana telah berlaku di dalam taska....iaitu kejadian yang menimpa anak-anak dibawah seliaan mereka.

walaupun tidak dapat dinafikan, anak-anak adalah insan yang sedang membesar, mereka bergerak aktif dan mempunyai kawasan pemilikan, namun begitu, kakak-kakak TAB diminta mengawasi mereka dan mengurangkan kecederaan.

Beberapa kes telah dibentang kpd mereka dan diminta setiap satu menyatakan apakah solution yang terbaik yang patut dilakukan. Alhamdulillah, setiap TAB mencuba memberikan pandangan yang mereka rasakan itulah solution yang terbaik.

Akhirnya, TAB diminta sentiasa berhubung dan melaporkan setiap kejadian kepada Maknah atau pengurusan TASKA. Seterusnya mempunyai komunikasi yang baik ketika memaklumkan kepada ibubapa.

3. Sistem AlHumairaa, oleh kerana ramai TAB baru, kami pihak kami membincangkan apa itu Sistem Al Humairaa?. Kenapa Sistem Penting di AlHumairaa? dan Bagaimana melaksanakannya sebaik mungkin.?

4. Kami juga membincangkan konsep majikan dan konsep pekerja, di mana perbatasannya.

5. Beberapa games/permainan dibuat bagi merapatkan hubungan di kalangan mereka agar ukhuwwah yang dibina dapat melancarkan perjalanan pendidikan anak-anak di AlHumairaa.


Program bermula pukul 12 tghari dan tamat pada 5 petang.

wassalam.