Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa&Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Ahad, 7 Jun 2009

INILAH MASALAHNYA

Mak Nah terima aduan seorang rakan pengusaha. Beliau dihambur kemarahan oleh parent yang tidak berpuashati kerana mengenakan yuran yang tinggi ( tidaklah setinggi al humairaa). Parents tersebut suka2 sendiri meletakkan bayaran untuk 3 orang anaknya dengan diskaun sendiri. Apabila diminta bayaran sepatutnya, si ibu tersebut berkata, “ Puan memang ambil kesempatan atas kami. Dahlah servis tak seberapa. Anak2 saya mengadu lapar bila balik rumah. Kalau macam ni saya ambil maid lagi bagus!”

Setelah dirayu ( RAYU?? – PENGUSAHA RAYU PARENTS! ) , si ibu tetap dengan bayarannya. Dan apabila cuti sekolah, dia sudah siap2 kira bayar berapa hari anaknya datang.

Alhamdulillah, setakat ni Mak Nah dah tak hadapi situasi begitu. Pernah satu masa dulu, ada parents kira sendiri apabila anaknya tak datang. Mak Nah kata, guru yang tidak ke sekolah waktu cuti sekolah sekalipun tidak dapat gaji separuh. Gajinya tetap penuh. Lainlah pekerja yang kira kontrak harian. Dan staff, bayar sewa dan segalanya tidak pernah bayar separuh walaupun khidmat tidak penuh sebulan. Mak Nah juga pernah merasa ibu yang cek susu anak setiap kali ambil anak. Siap rasa2 lagi. Tak tahulah rasa pasal apa. Bagi kami itu satu ironi yang kami tidak dipercayai. Bagi Mak Nah kalau trust diragui, baiklah tarik diri. Biarpun ada yang melabel Mak Nah sebagai sarcastic lately, bagi Mak Nah bukan mudah nak tanamkan maruah dan self esteem TAB al Humairaa.