Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Rabu, 4 Mac 2009

Yes, Teacher

Cerita 1

"Saya nak kongsi pengalaman membesarkan anak-anak dengan parents di Taska al-Humairaa'. Hari tu, saya tengok video dalam blog al-Humairaa', salah satunya tentang aktiviti macam ambil kedatangan anak-anak. Bila kakak panggil, anak-anak akan jawab yes teacher. Saya tak pasti baby-baby pun buat jugak ke tak aktiviti yang sama. Tapi dua anak saya yang besar kat taska tu selalu jugaklah buat aktiviti tu kat rumah. Dia orang buat kat baby umur 8 bulan. Saya pun selalu jugak buat benda yang sama dengan baby. Kakak panggil jawab apa? Yes teacher. Sambil angkat tangan baby ke atas.
Nak jadi cerita, satu hari saya bawak baby ke Pusat Rawatan Islam az-Zahrah. Dr. cadangkan ambil gas sebab kahak dah banyak sangat. Masa tengah sedut gas tu, saya yang pegang baby. Saya pegang dua-dua tangannya dan juga kepalanya. Lepas tu baby memang nangislah. Jadi nurse kat situ pun cuba lah buat sesuatu supaya baby tak nangis. Dia pun tanya: "Mana Muhammad Shamil?". Tau tak apa yang berlaku. Baby sedaya upaya cuba keluarkan tangannya yang saya pegang tadi. Makin dia cuba loloskan tangannya, makin kuatlah saya pegang. Tapi akhirnya baby berjaya jugak loloskan tangannya dari pegangan saya. DAN DIA ANGKAT TANGAN KE ATAS. Macam dalam aktiviti "kakak panggil cakap apa? Yes teacher." Nurse tu pun terkejut. Dia kata: Eeeeh, anak millenium. Dalam hati saya, NASIB BAIK BABY TU TAK CAKAP YES TEACHER. BUATNYA DIA CAKAP YES TEACHER MAU PENGSAN NURSE TU."


Cerita Kedua

Yang ini saya nak menyampuk. This is a very good activity. Amongst the advantages, anak² kita ingat nama penuh kawan² dia. I think they really enjoy the activity. Dekat taska ‘terpaksa’ jadi students. So, dekat rumah lepas geram dengan menjadi kakak. So, Azam pantang nampak apa² benda yang ala² rupa macam kad nama (termasuklah alas pinggan yang kat atas dining table ada 6 keping tu), dia akan susun menegak, pegang dengan dua tangan ala² gaya kakak pegang untuk memulakan activity tu. Students nya, siapa lagi kalau bukan ummi & Islah :D

Yang ummi perasan, bila sebut Aina Batisya jer, jawapannya mesti ‘tak datang’. He he … Aina Batisya selalu tak datang ker? ;)