Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Jumaat, 14 Ogos 2009

OH H ONE N ONE..

Salaam.


Bahana H1N1, HFMD memang jadi ketakutan kita. Sama-sama berdoa moga Allah melindungi kita. Mak Nah kongsikan sedikit ilmu untuk kita..,

=========================================================


Tersebut di bawah adalah pendirian peribadi saya sebagai Pengamal Perubatan Moden di premis hospital swasta dan saudara seIslam yang jaga kesihatan anggota.

1. Influenza A sudah berada di mana-mana. Ia disebabkan oleh Virus dan dibunuh atau dikalahkan oleh imuniti kita iaitu Antibodi sendiri; dan bukan Antibiotik ringan [Amoxycillin, Penglobe] atau yang kuat [Maxipime, Sulperazon dan wide-spectrum Antibiotik].

2. Makanan-minuman yang seimbangan dietnya [Balanced Diet] lagi Halal, kegiatan harian yang sihat serta Immunisasi adalah antara perkara-perkara yang 'Diberatkan' . Jaga kebersihan diri; beribadat serta berdoa sungguh2; serta ikuti Nasihat Preventif Kesihatan dari masa ke semasa adalah titik-tolak yang tepat bagi menjauhi penyakit Berjangkit yang sebegini.

3. Influenza ada berbagai jenis dan presentasi. Kos pemeriksaan darah khusus untuk komformasi ya atau tidak H1N1 adalah mahal. RM180 utk hantar blood test ke IMR Kuala Lumpur atau RM780 ke makmal di Singapura. Jadi tak usah mintak-mintak diperiksa, ye.

4. Panicky, Acute Anxiety atau naik temper bila berdepan dengan masalah kesihatan serta karenah birokrasi makmal/klinik/ institusi hospital tidak menyelesai masalah malah memburukkan suasana dan lebih teruk lagi beri imej buruk kepada golongan pendakwah Muslim. Relak le dan bersabor le banyak-banyak. Kalau saya sendiri tak angkat telefon atau jawab sms, please husnu-dzan dgn saya. Over-work dan stressful di hospital masakini.

5. Ringkasnya bila berdepan dgn flu-like-illness. .... asimptomatik atau mild shja; please makan ubat dan duduk rumah. Moderate
symptoms dan severe cases, datang ke hospital utk rawatan lanjut. Plus kalau ada risiko kesihatan yang diwar-warkan. Jumpa doktor berdekatan atau pergi ke hospital; ambil giliran dan duduk diam-diam berdzikir sebelum diperiksa doktor.


Ya Allah, Engkau mencipta sesuatu, Engkau juga yang menghapuskannya. Hindari kami dari segala kemudharatan dan permudahkan hidup kami..

Amiin.