Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa&Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Jumaat, 8 Mei 2009

Saya Dah Bayar Yuran Tapi Kenapa Tak Terima?

Salam Buat Semua Ibubapa Al Humairaa,

Hari ini, kami ingin bicarakan tentang "Cara Pembayaran Yuran Al Humairaa" dan kenapa kami bertindak begitu.....?

Cara pembayaran yuran taska alhumairaa adalah cara yang mudah iaitu ibubapa diminta bank in atau dengan cek atau buat secara online terus ke akaun taska

Kami tidak membenarkan pembayaran dibuat secara TUNAI kerana banyak implikasinya berdasarkan pengalaman yang lalu dan mengalaman terkini iaitu Januari 2009.

Biasanya kejadian kehilangan yuran ini berlaku apabila ibubapa menyerahkan wang tunai kepada PENGASUH BARU kerana mereka belum teruji sifat amanah dan sifat takutkan Allah.

Duit punya pasal... mereka akan menggadaikan prinsip sebagai seorang muslimah yang bagus....lagi amanah.....

Pada bulan Januari yang lepas, kami dapati ada seorang parent belum menjelaskan yuran walaupun sudah masuk bulan Feb. Bila ditanya, jawapannya ialah beliau telah memberikan kepada pengasuh baru dan bukan kepada ketua pengasuh (kami ada melantik seorang sebagai individu yang bertanggungjawab dalam setiap taska yang ditubuhkan).

Pada bulan yang sama, kami ada menerima pengasuh baru yang tiba-tiba nak berhenti...... dan katanya nak sambung belajar... kami terima alasan itu kerana itu adalah satu alasan yang munasabah untuk berhenti...... kemudian pengasuh ini ada sms pulak memohon maaf kalau ada buat dosa....kerana takutkan balasan kononnya... pada masa tu kami tak faham apa maksud "dosa itu"...

Tadi, barulah kami faham bila parent di atas menceritakan bahawa pengasuh itu yang terima duit yuran secara cash......

Dalam pengalaman kami sebelumnya, pernah kami short sampai RM1000 di sebabkan yuran secara tunai ini diberikan kepada pengasuh baru....

SEKALI lagi kami memohon kepada parents supaya bank in terus ke akaun kami atau by cheque atau transfer secara online.

Kami juga ingin memaklumkan bahawa

"Mulai Bulan Ini (MEI 2009), pihak kami tidak akan bertanggungjawab sekiranya pihak Tuan/Puan menyerahkan bayaran tunai kepada pengasuh baru dan yuran itu tidak sampai kepada kami.... Pihak kami terpaksa menegaskan bahawa pihak kami akan menganggap bayaran itu tidak akan sempurna melainkan setelah pihak kami menerima wang tersebut"

Kenapa kami bertindak begitu.... kehilangan yuran menyebabkan kekurangan dana untuk pembangunan taska al Humairaa.... justeru itu, kami ingin mengelak tragedi tersebut..

Sekali lagi kami memohon kepada ibubapa untuk membayar secara

a) Cek
b) Bank in di Maybank
c) Transfer Online

Semoga Kita semua dimuliakan oleh Allah

Pengurusan Taska Al Humairaa