Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa&Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Jumaat, 24 September 2010

Atok! Kenapa Lelaki Kahwin Dua?

Minggu ini saya sempat chit chat dengan orang yang berpengalaman dalam hidup. Bila ditanya soalan di atas... jawapn atau tips yang diberi ialah

Bila dah lama kahwin, akan berlaku sesuatu dalam rumahtangga yang mana menjadi alasan atau sebab buat lelaki pasang satu lagi. Antaranya;

1. Setiap lelaki tak kira tua atau muda, suka dimanjakan...bunyi mcm gatal tapi itulah hakikatnya, jadi suami suka melihat

a) isterinya tersenyum bila bersembang atau bercakap dgnnya.

b) isterinya mudah senyum di mana-mana dgnnya.

c) isterinya pandai bergurau manja..... kenapa.?...mungkin ditempat kerjanya ada yang berbuat begitu.....

d) isterinya pandai buat kejutan-kejutan manja....

2. Bila bersembang dgnnya, suami suka kalau isteri pandang ke wajahnya....bukan ke tempat lain atau sambil SMS atau sambil tengok komputer....atau ketika dgn anak-anak....
Kena fokus padanya.....


3. Isterinya perlu berterus-terang kalau ada masalah...jangan simpan... Si Suami bukan dukun atau bomoh yang mempunyai kelebihan untuk baca isi hati isterinya.....

4. Ada isteri bila suami tidak mengikuti akan kehendaknya, si isteri akan bermasam muka atau cakap acuh tak acuh sahaja.... si suami punya hak utk buat keputusan kerana si suami adalah ketua keluarga.... kalau keputusannya tidak dipatuhi maka terasa hatinya... seolah-olah dia bukan lagi ketua keluarga....

5. Ada isteri lebih mengutamakan kerjaya lebih daripada suaminya.... tak kiralah kerjaya bekerja atau kerjaya berniaga........ si suami akan terasa terpinggir atau ditinggalkan atau dilupai... ini...yang kekadang... bila ada permata muda yang datang...kalau si suami tak kuat iman atau rohani...mulalah melayan....sebagai mengisi ruang yang kosong itu...

6. Begitu juga cabaran si isteri bila punya anak...kekadang tanpa disedari, si isteri mengutamakan anak yang sedang membesar daripada si suami di depan matanya..... lebih -lebih lagi kalau si suami ni jenis yang rajin buat kerja rumah atau menggosok baju sendiri... maka..pada waktu itu "perkataan terabai" menjadi kenyataan hidup....

7. Si Suami sebenarnya pantang bila nak tidur, melihatkan si isteri mengsms atau mengchatting...bukan jelous...tapi mengganggu situasi nak tidurnya.... ada isteri berkata..amboi seriusnya...tapi itulah tabiat majoriti lelaki...nak wat camner...

8. Si isteri tentulah berkata...susahnya nak jaga suami....sensitif sangat....
Jawapannya...Ya... sebab itu Allah janjikan syurga buat si isteri yang hebat itu.....

9. Si isteri adalah insan yang akan memberikan keharmonian pada suami, peneguh bila si suami keseorangan.... tapi... biasanya si isteri akan berkata, "eleh!" atau "boleh percaya ke abang ni" atau "alah!...."

Sesiapa sahaja perempuan yang datang kepada si suami dan memberikan peneguhan tat kala peneguhan diperlukan atau datang kepada si suami lalu memberikan perhatian atau pendengar yang setia...senyum manis bila bersembang dengannya... melayan ceritanya..akan...hati manusia akan terbuka kepada nya (any perempuanlah)...maka yang terbaik perempuan yang berbuat demikian ialah perempuan yang bernama "Si Isteri yang sah kepada si suaminya....."

Akhirnya ATOK bersuara..... ni tanya soalan macam-macam kat atok ni..ada apa-apa ke?

Saya jawab, tak de atok sekadar mendengar pengalaman orang hebat mcm atok ni.....