Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Ahad, 22 November 2009

KESIHATAN ANAK-ANAK KITA.

Salam. Lama tak borak-borak ye..Dah lama sepi ni, kenalah warm-up ckit. Nak kongsi sedikit ilmu buat parents al humairaa...

COKLAT bagus tak ?!

Coklat, kopi ; dalam apa-apa jenama pun yang mengandungi kafein menghalang penyerapan zat besi dan vitamin-vitamin dalam badan kita, terutamanya Vitamin C. Vitamin C meningkatkan penyerapan zat besi. Sekiranya anak banyak/suka makan/minum coklat, tentukan anak anda makan vitamin C tambahan secukupnya.
Kalau kurang @ tiada zat besi?
Anak-anak tiada selera makan, cepat letih dan lesu, kulit kering dan semestinya otak tidak dirangsang dan mendapat bekalan yang cukup untuk terus ‘aktif’.
Ada yang mengatakan, kanak-kanak tak perlu ambil supplemen tambahan. Mak Nah setuju sekiranya kita jaga dietnya dengan teratur dan BETUL. Masalahnya, adakah kita yakin dietnya tertatur? Dan bukan sebarangan vitamin C di pasaran boleh kita “sapu” demi anak-anak kita. Kerana ada yang melabel Vitamin C, tetapi peratusnya mungkin 5% , selebihnya gula dan perwarna yang membunuh kehadiran vitamin C itu sendiri.
Taska tidak membekalkan vitamin C secukupnya dalam multivitamin yang kami sediakan. Ianya mungkin cukup untuk anak sihat, tetapi apabila selesema datang, tolonglah bekalkan xtra C di rumah.

Nanti kita sambung fasal toilet training pula..

Wassalam.