Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Jumaat, 23 Oktober 2009

RM100j untuk usahawan wanita

NEGARA



WAN AZHAR (tiga dari kiri) bertukar dokumen dengan Tiew Siew Chuen (dua dari kanan) sambil diperhatikan (kiri) Nazleena dan Khoo Kim Ho serta Eddie Hu (kanan) di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Standard Chartered Bank Malaysia Bhd. (Standchart) menawarkan skim pembiayaan baru khusus untuk usahawan wanita dan menyasarkan mengagihkan RM100 juta dalam tempoh 18 bulan akan datang bagi menyokong perniagaan mereka.

Skim pembiayaan baru yang dikenali sebagai 'Skim Jaminan Portfolio' itu akan membantu meningkatkan lagi pembangunan sektor Perusahaan Kecil dan Sederhana (PKS).

Ketua Negara Bahagian Perbankan Pengguna, Tiew Siew Chuen berkata, skim tersebut merupakan yang pertama seumpamanya di Malaysia yang menawarkan akses pembiayaan segera dan peluang meningkatkan daya saing perniagaan.

Menurutnya, skim itu juga menawarkan kemudahan pembiayaan berjangka berjumlah antara RM100,000 sehingga RM500,000, bagi menyediakan modal kerja dan pembiayaan pemilikan aset PKS.

"Kami menyedari bahawa golongan usahawan wanita semakin meningkat dan mereka memerlukan lebih banyak sokongan untuk mengembangkan perniagaan mereka. Jadi kami bekerjasama dengan Credit Guarantee Corporation (CGC) untuk menawarkan skim seumpama itu bagi membantu mengembangkan perniagaan mereka," katanya di sini semalam.