Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Khamis, 17 September 2009

Penyakit FSD (Disfungsi Seksual Wanita)-Apakah implikasi dan solusinya?

FSD seperti laporanHarian Metro melibatkan hampir 70% wanita di Malaysia, satu peratusan yang sangat besar dan tidak boleh dipandang remeh oleh individu lelaki atau wanita yang berumah tangga.

FSD menjadi salah satu faktor keruntuhan rumahtangga, menghilangkan kasih sayang suami isteri... menimbulkan impak rasa bersalah isteri, mengecewakan pasangan bila mengetahuinya dalam masa yang lewat atau selepas tempoh yang panjang.

Ada suami menyatakan bahawa mereka begitu kecewa kerana setelah tempoh lama 2 tahun , 3 tahun , 5 tahun, 10 tahun barulah isteri mereka perjelaskan kepada bahawa perhubungan suamiisteri mereka berdasarkan tuntutan syariah agama dan bukannya berdasarkan keperluan peribadinya.

Mereka hanya menyerah sahaja tanpa menikmati atau kurang menikmati. Sedikit kepuasan dan banyak kesakitan pre-semasa-post setiap perhubungan yang dilakukan. Ada yang mengikut rentak kehendak suami sedangkan dalam diri bergelora untuk menjerit dan berkata "berhenti"...atau"hentikan-hentikan... saya tak mahu atau saya tak berselera...."

Ada suami rasa tertipu dengan peristiwa-peristiwa yang berlaku yang lepas-lepas terutama berdasarkan suasana keromantikan yang ditunjukkan. Mereka terasa dipermainkan. Keegoan tercabar dan rasa dipersendakan atau menjadi hamba perjudian kehidupan. Ada suami menyatakan perkahwinan adalah cinta menyintai, perhubungan romantik itu adalah salah satu cara menunjukkan proses cinta-menyintai itu secara setelus hati kedua belah pihak. Jika satu pihak sahaja yang bersungguh-sungguh dgn sepenuh hati manakala satu lagi tidak rasa apa-apa maka tidak menjadi satu perhubungan yang bagus dan baik malah bersifat "hipokrasi." Seolah-olah istilah cinta itu sudah tiada atau dipermainkan.

Bahaya betul FSD ini,
kalau tidak ditangani dengan berhemah atau dengan sopan santun.... ianya menghilangkan selera dan memperkasakan keinginan syaitan untuk memusnahkan rumahtangga yang dibina dan membawa setiap yang kecewa ke jalan kepasadan dan kemusnahan keimanan dan syariat yang tertera.

Persoalannya ialah

1). Selama ini dunia kesihatan heboh dgn ED bagi lelaki, pelbagai ubat dan vitamin dikeluarkan untuk menyelesaikannya sehingga menjadikan sesuah syarikat MLM kukuh dgn vitamin atau ubatan atau solution yang dikeluarkan.

TAPI... ada tak juga vitamin, herba atau solution yang terbaik untuk penyakit FSD ini? atau penyakit FSD ini malu diperkatakan secara tatapan umum? sedangkan melibatkan 70% wanita Malaysia.

2) Apakah apabila Allah membenarkan lelaki berkahwin 4 merupakan sebahagian daripada solution kepada penyakit ini?

3) Apakah solution terbaik? Adakah perlu kepada terapi seks oleh pakar kaunselor? adakah pesakit FSD hanya sekadar pasrah atau membuat tangisan menyesali keadaan diri?

4) Apakah itu juga salah satu kejadian yang Allah kurniakan untuk membawa manusia memahami bahawasanya cinta sejati hanya untuk Allah... cinta sesama manusia adalah had limitnya.?

5) Bagaimanakah cara terbaik untuk para suami menghadapinya? berserah? atau ada perubatan tertentu yang perlu dilakukan oleh pihak lelaki dan pihak wanita?


Ianya adalah cubaan didunia...namun begitu setiap masalah itu pasti ada ubatnya.... adakah merangsang libido merupakan ubatnya?

Isu seperti ini perlukan perbincangan ilmiah oleh pakar-pakar yang terlibat sama ada perubatan, kaunseling dan seumpamanya....

wallahua'lam