Selamat Datang Ke.....

* TASKA & TADIKA UNTUK ANAK-ANAK GENIUS DAN IBUBAPA GENIUS SAHAJA.
* TASKA MESRA SUSU IBU
* MOTTO "BELAJAR BERMULA DARI USIA BAYI".
* PIHAK KAMI MENYEDIAKAN PROGRAM PENJAGAAN DAN PEMERKASAAN ANAK YANG KHUSUS DAN SISTEMATIK BERMULA SEAWAL USIANYA.
* KAMI BERPENGALAMAN DALAM PENDIDIKAN ANAK BAWAH USIA 4 TAHUN SEJAK TAHUN 1998

** Kami MEMBANTU ibubapa mendidik dan merangsang anak menjadi genius dari awal usianya dan membentuk diri bersyukur dengan kebolehan dan menggunakan potensi yang dianugerahkan ***

Welcome AlHumairaa& Zuri@Millenia

Program - Program Kami

JAWATAN KOSONG PERLU SEGERA ( 5 kekosongan ) - Temuduga Dibuat Setiap Bulan..

Jumaat, 5 Disember 2008

HArga Minyak Turun Lagi... Yuran Taska Bagaimana?

Ada Ibubapa bertanya kepada pihak pengurusan Taska tentang yuran anak yang dah dinaikkan untuk tahun 2009.... adakah ianya akan turun selari dgn penurunan harga minyak yang dah masuk kali ke enam kepada harga murah 2 sen daripada harga asal.


Kami akui harga minyak telahpun turun kembali kepada harga asal kalau dulu sebelum harga naik..rm1.92 sen kemudian naik ke rm2.7o dan sekarang turun pula kepada rm1.90.

Persoalan yang selalu bermain di fikiran kami ialah... berapa lama harga itu akan kekal kerana ianya bergantung kepada permainan harga minyak sedunia.

Jika kita melihat kepada harga makanan dan bahan mentah di pasaran.... kita akan dapati majoriti harganya tidak turun malah semakin naik... kenapanya?

Yang isytihar turun hanyalah harga beras sahaja turun +- 1.00. Yang kekalkan harga ialah susu....

Semalam kami pergi membeli sebahagian bahan-bahan makanan untuk Taska.... ("nak menangis"... kata Mak Nah)... sebab melihatkan sebahagian besar barangan yang kami listkan mengalami kenaikan harga antara o.50 ke seringgit.....

Kicap cap kipas udang naik seringgit, pasta dan spaggheti naik lagi daripada rm3.80 kepada rm5.00
Sayur naik.... biskut jangan cakaplah naik daripada rm1.99 ke rm3.50
Scout Emulsion naik daripada rm 8.88 kepada rm 11.50
Mihun/bihun naik daripada rm0.90 kepada rm1.70

Apa yang kami buat sekarang ialah sentiasa updatekan harga berdasarkan list barangan yang kami setkan...

Kami juga terpaksa pergi dari satu market ke market yang lain untuk mendapatkan harga yang murah.... kadang-kadang proses sehari membeli menjadi dua hari sebab nak pastikan dapat barangan yang harga murah tetapi qualiti yang baik.

Sebab itulah kami belum buat keputusan untuk revise harga yuran taska sebab nak tengok dulu perkembangan harga bahan-bahan makan ni.... kalau ianya turun ke harga asal... barulah kami akan berbincang untuk buat keputusan untuk turunkan harga yuran atau tak.......

Doakan supaya ekonomi kita pulih secara realiti dan bukan cakap-cakap pak politik kerana kita sekarang berada di ambang structural recession dan bukan lagi cyclical recession walaupun bapak menteri berkata begitu.....

Kerana mengikut ramalan pakar ekonominya begitu...... structural bukan cyclical.... dalam masa 8 bulan nie..... kita boleh tengok realiti kemajuan ekonomi kita..... walaupun bank negara memberi arahan kepada semua bank untuk turun BLR tapi berapa lama ianya bertahan?

Wallahu'alam...